Ulubione gry

Kolejność alfabetyczna.

alpha_centauri.jpg civilization.jpg fallout.jpg fallout_2.jpg
Alpha Centauri
notka
Civilization Fallout Fallout 2
final_fantasy_6.jpg grand_theft_auto.jpg suikoden_2.jpg ufo_enemy_unknown.jpg
Final Fantasy 6 Grand Theft Auto
[seria]
Suikoden 2 UFO: Enemy Unknown
notka
day_of_the_tentacle.jpg
Day of the Tentacle

Garść uwag ogólnych…:

  • Przewaga strategii i erpegów odzwierciedla mój gust.
  • Powyższe tytuły stanowią mój ścisły top, lecz mógłbym wymienić wiele innych gier (należących do rozmaitych gatunków), które darzę ogromną sympatią i przy których swojego czasu spędziłem długie godziny. O tych z okresu Atari piszę tutaj. Ciąg dalszy "podróży sentymentalnej" zapewne kiedyś nastąpi.
  • Nie mam obecnie (= od wielu lat) prawie w ogóle czasu na granie. Poza tym granie nie bawi mnie już tak jak kiedyś. Szkoda, bo to wcale zacna rozrywka – ale najwyraźniej, wbrew temu co twierdzą zapaleńcy, z czasem się z niej wyrasta.
  • W multiplayera nie grywałem niemalże nigdy.

…i szczególnych:

  • Głoszę wyższość "Civa" pierwszego nad drugim. Żywe kolory i widok "z góry" sprawdzały się lepiej niż przygaszona pastelowa paleta i rzut izometryczny, a ikony jednostek wyglądały ładniej w wersji żetonowej niż figurkowej. Ogromną zaletą drugiej części były natomiast filmiki związane z cudami świata. W dalsze części jak na razie nie grałem.
  • Tragiczną historią Clouda z Final Fantasy 7 można zachwycać się tylko pod warunkiem nieznajomości genialnej i ponurej fabuły "szóstki". Po szczegóły odsyłam do mojego rankingu najlepszych japońskich cRPG.
  • Pierwsze dwie części GTA są dzisiaj niezbyt grywalne (w szczególności "jedynka"), lecz do powyższego zestawienia musiała mimo wszystko trafić cała seria.
  • Gdybym musiał wskazać top topów, byłoby to chyba UFO.
  • Day of the Tentacle reprezentuje wszystkie te cudowne przygodówi LucasArtsu (Secret of Monkey Island, Indiana Jones, Zak McKracken, Loom, Sam & Max) i Sierry (Police Quest, Leisure Suit Larry, Gabriel Knight), które swojego czasu tyle dobrego zrobiły dla mojej wyobraźni (i znajomości angielskiego).

"Życiorys gracza":

  • 1988-ok. 1990: Atari 800XL
  • początek lat dziewięćdziesiątych: Amiga 500
  • do 1999: PC
  • 1999-2004: PlayStation
  • 2002-2010: PC, sporadycznie (Dune, Colonization, Diablo 2, Grand Theft Auto 3, Heroes of Might & Magic III, Fallout Tactics, Alpha Centauri)
  • 2010-: okazjonalnie XBOX360 i PC
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License